Blog

Jakie są podstawy pozycjonowania wizytówki Google?

Wizytówka w mapach Google może być bardzo dobrym sposobem na pozyskanie ruchu dla firm lokalnych.

Stworzenie wizytówki jest darmowe, możemy umieścić tam dane naszej firmy, adres, numer telefonu, opisujemy także dokładnie charakterystykę prowadzonej przez nas działalności. Na tej podstawie Google będzie wyświetlało lokalizację naszej firmy dla zapytań lokalnych. Dzięki temu możemy pozyskiwać klientów którzy będą poszukiwali towarów lub też usług na danym terenie będzie to przykładowo miasto czy też dzielnica.

Jakie są podstawy pozycjonowania wizytówki Google?

Zalety obecności w wynikach lokalnych Google Maps

Zaletą wizytówki może być umieszczenie tam numeru telefonu co znacznie ułatwi kontakt z naszą firmą. Dodajemy także zdjęcia czy też filmy które mogą prezentować budynek w którym mieści się firma. Google będzie tworzyło ranking także w obrębie mapki, możemy w pewien sposób wpływać na obecność czy naszej strony w TOP3 wyników dla mapek, możemy to osiągnąć poprzez dodawanie naszej firmy do katalogów lokalnych, tworzenie wizytówek NAP. Umieszczając stronę w katalogu firm możemy dodać pełen adres, podobnie warto korzystać z różnych portali ogłoszeniowych. Pozycję może poprawić także pozyskiwanie linków lokalnych, mogą być to przykładowo fora, różne serwisy miejskie.

Jednym z czynników rankingowych może być opinia użytkowników na temat naszej firmy. Użytkownicy, którzy odwiedzą naszą wizytówkę w Google Maps, mogą pozostawiać oceny, minimalna punktacja to 1, maksymalna to 5. Warto dbać o to aby pozyskiwać dobre opinie od użytkowników, należy stawiać na wysokiej jakości obsługę klienta. Powinniśmy zwrócić uwagę na optymalizację strony internetowej, w treści strony warto umieścić miasto, przykładowo w stopce czy w zakładce kontakt będziemy umieszczać dane adresowe które również mogą pozytywnie wpływać na pozycjonowanie naszej strony w wynikach dla mapek.

Właściciele firm wiedzą jak istotne jest pozycjonowanie google maps, uzyskanie dobrej pozycji w wynikach dla map przyczyni się do zdobywania większej ilości klientów. W ten sposób możemy docierać do klientów którzy zainteresowani są dokładnie naszą ofertą, będą to najczęściej klienci lokalni. Z pewnością jest to duża szansa dla firm działających w obrębie danego miasta czy też dzielnicy.