Gadżety reklamowe zapewniają wysoki zwrot z inwestycji
Artykuły promocyjne mogą zapewnić wyższy lub równy zwrot z inwestycji niż większość form reklamy.
Dodatkowo kampanie marketingowe z wykorzystaniem gadżetów reklamowych są skuteczne i dobrze odbierane przez konsumentów, w przeciwieństwie do innych form reklamy.
Wiele firm rozdaje klientom gadżety z logo
Większość osób przez długi czas pamięta markę z produktu promocyjnego, jest to szczególnie widoczne, kiedy gadżet reklamowy jest przydatny, można go na co dzień używać. Artykuły reklamowe rozdawane przy różnych okazjach mogą zwiększa świadomość marki wśród potencjalnych klientów, zachęcać ich do zakupu czy skorzystania z oferty danej firmy. Dodatkowo opinia o marce może być bardziej przychylna po otrzymaniu produktu promocyjnego. Odpowiednio dobrane gadżety z logo mogą wpływać na odczucia, postrzeganie i aktywność zakupową.
Należy zauważyć związek między gadżetami promocyjnymi, brandingiem i sprzedażą i wykorzystać to. Gadżety reklamowe wpływają na zakupy, a wielokrotne zetknięcie się z marką ma pozytywny wpływ na to, jak ludzie reagują na tę markę. Odpowiednio dobrane artykuły promocyjne mogą generować wyższy zwrot z inwestycji niż reklama radiowa, telewizyjna czy drukowana. Do popularnych i niedrogich gadżetów reklamowych, na których można nadrukować nazwę i logo firmy, hasło reklamowe i dane kontaktowe, należą kubki, długopisy, notatniki, kalendarze, pamięci USB, odzież i parasole. Uznaniem wśród konsumentów cieszą się również gadżety ekologiczne i wielokrotnego użytku, jak długopisy bambusowe, torby bawełniane na zakupy, butelki na napoje, kubki podróżne.
Z pewnością produkty promocyjne, gadżety z logo są wysoce efektywną i niedrogą formą reklamy, która zapewnia zwrot z inwestycji wyższy lub równy niż wszystkie inne formy przekazu. Podczas gdy reklamy mają stosunkowo porównywalny koszt wyświetlenia, mają wyższy koszt wejścia niż artykuły promocyjne, co wymaga wydania znacznie większych kwot, aby osiągnąć ten koszt wyświetlenia. Gadżety reklamowe umożliwiają firmom dysponującym skromnym budżetem marketingowym przebicie się pod względem osiągniętego poziomu ekspozycji.