Najlepsze wskazówki dotyczące korzystania z Facebooka w celach marketingowych
Zapewne zauważyłeś, że prawie każda firma ma obecnie stronę na Facebooku.
Jeśli twój nie, tracisz! Inteligentni właściciele firm wiedzą, że za pośrednictwem Facebooka mogą dotrzeć do milionów ludzi, których w inny sposób nigdy byś nie spotkał. Dołącz do rewolucji internetowej dzięki tym wskazówkom, jak promować swoją firmę na Facebooku.Jeśli używasz kart w ramach kampanii marketingowej, upewnij się, że najważniejsze karty znajdują się na początku listy. Pod zakładkami znajduje się link oznaczony „Edytuj”, możesz go kliknąć, a następnie zmienić kolejność zakładek, umieszczając najważniejsze zakładki, takie jak Promocje, z przodu.Zabawnym i łatwym sposobem na zdobycie obserwujących na swojej stronie biznesowej na Facebooku jest utworzenie konkursu. Lojalni obserwatorzy będą udostępniać swój wpis do konkursu ze swoimi obserwatorami i szybko rozpowszechniać informacje. Nagroda nie musi być duża, przykładowy produkt lub niewielka nagroda pieniężna mogą wystarczyć, aby rozgłosić.Nie chcesz udostępniać aktualizacji, które w rzeczywistości nie są związane z Twoją własną treścią. W przypadku osobistych postów użyj swojej osobistej strony na Facebooku. Twoi klienci mogą nie być zainteresowani osobistymi aktualizacjami, jeśli nie są związani z Twoją firmą. Użyj oddzielnego konta osobistego, aby udostępniać szczegółowe informacje o swoich osobistych projektach.Wykorzystaj swoją stronę biznesową na Facebooku jako platformę treści. Możesz używać swojej strony jako platformy wydawniczej, która może kierować odbiorców i zwiększać zasięg Twoich treści. Jeśli masz bloga, na którym piszesz, zaktualizuj swoją stronę na Facebooku, aby poinformować o tym wszystkich i umożliwić im dostęp. W końcu nie możesz codziennie odwiedzać swojego bloga. Im więcej piszesz i publikujesz w różnych lokalizacjach, tym dalej cenne treści mogą dotrzeć do odbiorców.Wprowadzenie przez Facebook formatu osi czasu zmienia strategie wielu marketingowców biznesowych. Oś czasu umożliwia publikowanie większych zdjęć, które z większym prawdopodobieństwem przyciągną zainteresowanie czytelnika. Skuteczni marketerzy publikują te większe zdjęcia w połączeniu z ukierunkowanym wezwaniem do działania. Może to obejmować gamę od pobierania kuponów po zachęcanie użytkowników produktu do przesyłania własnych zdjęć produktu w akcji.Baw się swoim marketingiem na Facebooku. Wydaje się to dziwną wskazówką, ale tak naprawdę jest bardzo ważna.
Wiele osób traktuje marketing na Facebooku jako poważną pracę.
Jest, ale twój ton nie może być zbyt poważny. Jest to medium społecznościowe, w którym ludzie gromadzą się, aby dobrze się bawić i rozmawiać. Jeśli Twoja marka jest jak kij w błocie, nie uzyskasz dużej przyczepności.Facebook stał się niemal drugą stroną internetową dla wielu firm. Po wielu latach korzystania z Facebooka i porównywaniu wyników ruchu z Facebooka i oficjalnej strony biznesowej, wiele firm odkrywa, że ma większy ruch na Facebooku niż na swojej stronie domowej. To świetny sposób na rozszerzenie swojej obecności w Internecie.Zachęcaj do dwustronnej komunikacji z klientami. Jeśli klient opublikuje świetne zdjęcie Twojego produktu lub usługi, udostępnij je wszystkim. Skorzystaj również z funkcji Odpowiedz, która jest wdrażana, aby odpowiadać bezpośrednio na poszczególne komentarze na podstawie indywidualnych potrzeb. Facebook umożliwia jednoczesną komunikację zarówno grupową, jak i indywidualną.Nie pozwól, aby negatywność Facebooka osłabiła Twoją markę. Trudno jest stawić czoła negatywności. Natychmiastową reakcją, jeśli podążysz za tym, jest często defensywność lub negatywność. To nie pomoże w marketingu na Facebooku. Musisz podejść do negatywności z opanowaniem. Wybierz wyższą drogę i odpowiedz grzecznie i wymownie. Twoi fani to zauważą.Jeśli zauważysz, że ktoś publikuje negatywną opinię na Twoim profilu, nie spiesz się, aby mu odpowiedzieć. Jeśli zignorujesz tych ludzi, pomyślą, że tak naprawdę nie przejmujesz się ich opiniami. Zajęcie się tym szybko pomoże innym zobaczyć cię w pozytywnym świetle.Zawsze odpowiadaj na posty zamieszczane na Twojej stronie na Facebooku. Kiedy ktoś poświęca czas na skomentowanie lub zadanie pytania, jesteś mu winien natychmiastową odpowiedź. Pamiętaj też, że wszyscy inni zobaczą, że nie zaadresowałeś komentarza i mogą pomyśleć, że nie odpowiadasz na potrzeby klienta tak, jak powinieneś!Teraz, gdy przeczytałeś ten artykuł, nie ma absolutnie żadnego powodu, abyś odkładał tworzenie swojej strony na Facebooku. Jak zauważyłeś, Facebook jest nie tylko niezbędnym elementem Twojego planu marketingowego; łatwo jest też zacząć. Więc nie zwlekaj; wejdź do sieci, zanim konkurencja przejmie cały Twój biznes.